BUKU BARU

 Bismillah... Salam Alaik...

Alhamdulillah . Ada lagi aku kat dunia ni.dah bape lama aku x update blog..ermm last publish 2013..Apa? skrg dah 2015 ! haha lama aku tinggalkn blog ni..sian dia berhabuk. seperti apa yg korg nampak blog aku dah berubah.. akuu dah sapu cat2 dinding mop2 segala kotoran dlam ni. n kalau bole mmg nak simple2 je .sbb yg penting ilmu yg nak disampaikan. rupa? crita blakang. Dah! aku x nak borak kosong bnyak aku just nak bgtau kat korg aku ada buku baru!
n tak tau sejak bila aku suka baca buku.. tp Alhamdulillah , hidayah milik Allah kn.. bila2 dia bole bg . tu la sbbnya Islam ni best. Jahil macam manapon pasti Allah akn ampunkn...

Tapi, kita kena usaha lah lawan nafsu dan syaitan yg suka hasut kita ni.. Doa moga Allah bg kita Kekuatan.. mana ada org masuk Syurga dia enjoy je kat dunia..So kita sbngai hambanya ni kena la kejar matlamat kita ... apa matlamat kita? ALLAH .. ALLAH ! ye ..ALLAH !
Redha Allah yg kita nak capai skrg ni.. dunia skrg toksah aku nk crita pnjang lahh korg pon tahu dunia kita ni dah akhir zaman.. manusia skrg dah nazak.. ulama2 skrg dah bnyak pergi tinggalkn kita.. :'( ada pon x bnyak. Cuba lah Rasulullah tengok umat dia ni... mesti dia akan sedih ..huhuhuu wallahualam...saya yg duduk kat zaman skrg ni pun takut.. takut bila fikir balik dosa kita, mcm mana azab Allah nnt? siyes.. 

Ok, mcm mne kita nak cpai matlamat? ISLAM. dgn menggunakan jln Islam tuk cpai matlamat.
x nk ke nnt kita ramai2 dapat masuk SYURGA? INSYAALLAH ..Aamiin.. 
huhu pnjang lak .. dari nk crita buku baru aku  dah korg dpt ceramah..takpe sama2 perbaiki diri.. InsyaAllah !


OK NI DIA!!!

buku TARBIAH SENTAP ! aku rasa buku ni dah lama keluar, aku je yg ketinggalan kot.
aimaklumlah aku kan jahil x suka baca buku .so aku x bpe suka tengok2 buku2 ni.. smpai lah ada satu waktu aku balik rumah, kakak aku kasi buku belambak psl ilmu2 agama la..
Aku excited nak tengok!Alhamdulillah Tuhan dah permudahkn aku.. kakak aku pon beli pkai baucar buku dia pstu dia bg aku.. yaAllah ya Allah rezeki T.T 
dulu pon kakak aku ada bagi buku biografi rasulullah tp aku x baca..syg kan? tp skrg aku sedar apa baik nya baca buku2 agama ni. seronok. sorry eh jgn promote aku novel2 aku x minat! huhu Alhamdulillah kemanisan Iman untuk mmbaca buku agama dah ada.Aku Syukur sgt.ok balik pada topic kita..
buku ni mmg best sesuai untuk semua ..terutama remaja lah!
ok x nak ckp bnyak..klau nak beli buku ni pergi kedai popular. tp aku rasa hri tu pon aku pegi dah x de dah.. so better korg terus beli dgn owner dia la or agent yg jual buku ni..

klau nak tau lebih lanjut psl tarbiah sentap anda boleh kelik link ni!

BLOG TARBIAH SENTAP
http://www.tarbiahsentap.com/

atau

FB TARBIAH SENTAP
https://www.facebook.com/tarbiahsentapp?fref=ts

atau

DAFTAR PERCUMA EMEL SENTAP SEKARANG !
http://www.emelsentap.com/
         

                                                               Semoga bermanfaat!

No comments: